Koło dwumasowe

Koło dwumasowe

Wątek wymiany koła dwumasowego na jednomasowe w Lagunie II 2.0IDE zaciągnięty z forum www.lagunaclub.ru

Oryginalne koło zamachowe dwumasowe często ulega uszkodzeniu, a ponieważ jest bardzo drogie i dostępne tylko w oryginale, część użytkowników tego modelu poszukuje tańszego i zarazem trwalszego rozwiązania. Oto sposób wymiany na koło jednomasowe. 
Opisany sposób wymiany został także potwierdzony przez krajowych użytkowników Laguny II IdE. Opinie są jak najbardziej pozytywne, wymagane jest jednak bardziej precyzyjne posługiwanie się pedałem gazu i sprzęgła. Z uwagi na bardziej bezpośrednie połączenie silnika ze skrzynia biegów wielu użytkowników odnosi także wrażenie przyrostu mocy silnika.

Do modyfikacji potrzebujemy:  

  • Koło zamachowe jednomasowe z silnika F4P (F4R)
  • śruby łączące koło zamachowe z wałem korbowym od silnika F4R
  • Zestaw sprzęgła (tarcza + docisk) Valeo 826207
  • Wycisk sprzęgła (JR5-009) Valeo 804510
  • Uszczelniacz wału korbowego (wymiana zalecana) Renault 7703087224
  • Pierścień uszczelniający półosi (najlepiej też zmienić) Renault 7703087148
  • Łącznik półosi Renault 7700858979
  • Olej do skrzyni biegów olej ELF 75w 80 3litry (wlać 2,5 L)
  • Płyn hydrauliczny ELF Frelub 650 DOT-4 - 1L

 











 
Script logo