Wtryskiwacze
Wtryskiwacze
- filtr przy siatkowy w zbiorniku paliwa
- filtr wymienny na przewodzie paliwowym (tylko Megane)
- filtr w króćcu zasilającym pompy wysokiego ciśnienia
- filtr na wejściu do listwy wtryskowej.
- filtr przed regulatorem paliwa
Demontaż i montaż listwy wtryskowej
Bardzo ważne ! wszelkie prace należy przeprowadzać wyłącznie na zimnym silniku. Na wszelki wypadek należy mieć także w pobliżu gaśnicę. Próba wyjęcia na rozgrzanym silniku może doprowadzić do pożaru. Paliwo jest pod wysokim ciśnieniem i o temperaturze ok. 100. Rozszczelnienie takiego układu prowadzi do natychmiastowego wrzenia benzyny i wyrzucenia jej na zewnątrz, co może spowodować zapłon i eksplozję oparów lub poparzenie. Należy zachować szczególną czystość, żeby żadne zanieczyszczenia nie przedostały się do wnętrza układu wtryskowego. Nieprzestrzeganie czystości może prowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy.
- Odłączyć rurę filtra powietrza i rurę regulatora obrotów biegu jałowego
- Zdjąć rezonator powietrza.
- Odpiąć przewód podciśnienia wspomagania pompy hamulcowej
- Odpiąć wtyczkę potencjometru przepustnicy
- Odkręcić listwę przewodów zapłonowych razem z cewką (nie ma możliwości wtedy pomylenia przewodów)
- Odpiąć wtyczki czujnika podciśnienia oraz temperatury powietrza
- Odłączyć wtyczki regulatora i czujnika ciśnienia
- Odłączyć wtyczkę zaworu regulatora biegu jałowego
- Odłączyć przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej
- Odłączyć przewód odpowietrzenia prowadzący do filtra węglowego
- Odkręcić dwie śruby "10" na górze kolektora oraz dwie "13" z przodu kolektora
- Wykręcić dwie szpilki "M8" (środkową i prawą) mocujące kolektor od dołu. *
- Odłączyć wtyczkę wiązki wtryskiwaczy
- Odkręcić stalowy przewód od pompy wysokiego ciśnienia
- Za pomocą narzędzia zbliżonego działaniem do mot1532 wyciągnąć kompletną listwę wtryskową
- Wysunąć za pomocą śrubokręta zabezpieczenia wtryskiwaczy
- Wysunąć wtryskiwacze z listwy
* Szpilki po lewej nie trzeba wykręcać gdyż kolektor ma nacięcie umożliwiające przesunięcie kolektora w prawo do góry. Jeżeli nie wykręcimy tych szpilek, alternator utrudni możliwość zdjęcia kolektora. Po wykręceniu szpilek i odkręceniu jednej śruby od strony osłony rozrządu, kolektor lekko wysuwa się w prawą stronę i do góry. Bez wykręcania szpilek kolektor można wyciągnąć, ale trzeba go trochę poszarpać we wszystkie strony. Gorzej jest z włożeniem, na dodatek można uszkodzić uszczelkę między kolektorem a głowicą.
Przed montażem należy wymienić górny o-ring uszczelniający wtryskiwacza oraz teflonową podkładkę. Dolne tulejkę teflonową należy wymienić w przypadku gdy widoczne jest wytopienie teflonu na skutek przepływu gorących gazów. Do wymiany tulejki konieczny jest specjalny przyrząd. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o przesmarowaniu o-ringów przed wciśnięciem wtryskiwaczy w listwę, ułatwia to montaż oraz zapobiega to ich skręcaniu się.
Przed montażem należy wymienić górny o-ring uszczelniający wtryskiwacza oraz teflonową podkładkę. Dolne tulejkę teflonową należy wymienić w przypadku gdy widoczne jest wytopienie teflonu na skutek przepływu gorących gazów. Do wymiany tulejki konieczny jest specjalny przyrząd. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o przesmarowaniu o-ringów przed wciśnięciem wtryskiwaczy w listwę, ułatwia to montaż oraz zapobiega to ich skręcaniu się.
Szczelność układu ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowej pracy silnika i bezpieczeństwa. Dlatego też wszystkie operacje wykonujesz na własne ryzyko.
Zestaw oryginalnych uszczelnień wtryskiwacza 7701206551
Uszkodzenie górnego uszczelnia wtryskiwacza
Uszkodzenie górnego uszczelnia wtryskiwacza